Aanpak
Praktisch, betrokken en innovatief
Naast theoretische kennis van business structuren en processen beschikken wij vooral over veel praktijkervaring. Dat ziet u ook terug in onze werkwijze en adviezen. Geen langdradige theoretische rapporten, maar to-the-point opgestelde aanbevelingen en rapportages. Niet alleen vrijblijvende adviezen, maar ook commitment ten aanzien van de uitvoering daarvan. Geen idealistische of politiek-correcte planningen, maar doelgerichte realistische plannen uitgedrukt in zoveel mogelijk meetbare criteria (KPI's) en gebaseerd op jarenlange praktijkervaringen.
Neovate is betrokken bij de opdrachtgever en betrekt ook de werknemers ervan bij de dienstverlening. Zij kennen immers de dagelijkse problematiek als geen ander. Hebben ongetwijfeld ook ideeën ten aanzien van mogelijke veranderingen die met deskundige begeleiding en bijsturing tot significante rendementsverbeteringen kunnen leiden. Onze inbreng bestaat uit het stimuleren, brainstormen, bespreken, analyseren, toetsen, structureren en rapporteren van dit proces.
Wij denken daarbij buiten de reeds aanwezige kaders. Zijn op zoek naar nieuwe ideeën met meer onderscheidend vermogen en toegevoegde waarde. Wij stimuleren innovatief denken hetgeen vaak nodig is om een negatieve spiraal om te buigen in een opwaartse richting met nieuw elan en nieuwe motivatie. Wij noemen dat “neovation”.
Een goed fundament
Het opstellen van nieuwe actieplannen t.a.v. verkoop, marketing en communicatie strategie dient een stevig fundament te hebben. M.a.w. hieraan gaat een grondige inventarisatie en analyse vooraf. Immers wanneer plannen zijn gebouwd op een gebrekkige basis, zal het huis (uw organisatie) nooit stevig staan. Dat betekent gesprekken met belangrijke functionarissen van de opdrachtgever, gedegen marktanalyse, mogelijk ook interviews met klanten en het opstellen van een realistische SWOT-analyse. Wat zijn uw sterke en zwakke punten? Waar liggen kansen en bedreigingen?
Optimalisatie en planning
Na de inventarisatie-fase wordt het natuurlijk pas echt interessant. Want wat kan worden gedaan om te komen tot een betere concurrentie-positie en een hoger rendement? En hoe kan dat het best worden uitgevoerd? Hoe kunnen we dat vertalen in een realistische planning met realistische doelstellingen? Op basis van in de praktijk ontwikkelde templates en methodieken begeleidt Neovate dit proces. Met als doel te komen tot aanbevelingen en praktische plannen die een breed draagvlak krijgen binnen de organisatie. Immers zonder dat draagvlak zal een plan nooit tot de beoogde resultaten leiden.
Cijfers liegen niet
Neovate werkt zoveel mogelijk op basis van objectieve en meetbare gegevens. Deze ratio’s en KPI’s (Kritische Proces Indicatoren) zijn cruciaal voor het sturen van bedrijfsactiviteiten. We inventariseren en analyseren. In de nieuwe plannen formuleren we nieuwe meetbare doelstellingen. Een no nonsense aanpak die ons samen met u in staat stelt te zien en volgen wat het effect van de voorgestelde wijzigingen en plannen is.
Uitvoering en controle
Neovate wil niet alleen adviseur zijn, maar is ook graag betrokken bij de uitvoering van de geformuleerde plannen. In dat kader leveren we contacten met andere organisaties, initiëren mogelijke nieuwe samenwerkingsverbanden, vinden ingangen bij potentiële klanten, bieden interim management, organiseren evenementen, werven en selecteren nieuwe medewerkers of leveren u de gewenste menscapaciteit op basis van detachering. Ook kan Neovate verschillende trainingen faciliteren. Bijvoorbeeld t.b.v. uw verkoopafdeling.
Belangrijk bij het uitvoering van plannen is het controleren ervan. Middels periodiek overleg met onze opdrachtgevers bespreken we de voortgang, maar ook de eventuele afwijking van de geformuleerde planning. We bespreken mogelijke bijsturingen en uiteraard documenteren we dit proces.
Facturering op maat
De facturering van onze dienstverlening kan op verschillende manieren aan u plaats vinden: Uiteraard op basis van nacalculatie aan de hand van door u goedgekeurde urenstaten. Maar ook fixed price is mogelijk op grond van van te voren geformuleerde “deliverables”. Dat kunnen rapporten zijn, maar ook gerealiseerde trainingen, georganiseerde evenementen, introducties bij nieuwe klanten of werving van nieuwe medewerkers. En als u echt alleen kosten wenst te maken wanneer sprake is van betere aantoonbare resultaten (op basis van KPI’s of rendementsdoelstellingen), dan is zelfs facturatie mogelijk op basis van een provisie. Je zou dit ook no cure/no pay kunnen noemen. Wij durven dat aan. U ook?
Relatienetwerk
Het relatienetwerk van Neovate bestaat uit vele contacten met beslissers en managers van organisaties in zowel de publieke als particuliere sector. Daarnaast beschikken we over een uitgebreid netwerk van ZZP-ers en deskundige ICT en financiële professionals. Met name binnen de ICT branche zijn wij uitstekend bekend met leveranciers, distributeurs, system integrators, softwarehuizen, detacherings- en opleidingsbedrijven.
Neovate werkt samen met 4Future Marketing en John D. Eisenfelt principle.